חדשות

השופט סבר שיש להקל בעונש ועל תוקפות הרופאה נגזר מאסר על תנאי

שתי הנשים שתקפו רופאה במיון בית החולים איכילוב נענשו במאסר על תנאי לשלושה חודשים, עבודות שירות וקנס | התוקפות: "זה היה איבוד עשתונות ונענשנו מספיק כשהיינו באבו כביר"

הרופאה שהותקפה, ד"ר קארין הלר, מנהלת מיון פנימי ב"איכילוב". "היכו אותי בכל גופי"

על שתי נשים - בתה ונכדתה של מטופלת - שהיכו ב-18 ביולי 2018 את רופאת חדר המיון במרכז הרפואי איכילוב, ד"ר קארין הלר, נפסקו בבית משפט השלום בתל אביב עונשים קלים: מאסר על תנאי בן שלושה חודשים, 200 שעות לתועלת הציבור וקנס כספי בסך 3,000 שקל בלבד. למרות שהתביעה דרשה להחמיר בעונשן של התוקפות, השופט שמואל מלמד סבר שיש להקל בעונש "כיוון שהיה אירוע חריג בחיי שתי הנתבעות". מידת העונש נקבעה בהסדר טיעון.

בדיווח על פסק הדין ב-ynet נמסר כי בתה של המטופלת הגיבה: "נענשו מספיק כשהיינו באבו כביר", בעוד הנכדה אמרה: "אני מתביישת, מביעה חרטה".

באירוע התקיפה, כפי שדווח ב"דוקטורס אונלי", שתי הנשים השליכו על הרופאה מחשב, הפילו אותה לרצפה והיכו אותה באגרופים על רקע חוסר שביעות רצון שלהן מהטיפול שניתן לסבתא.

השופט קבע בפסק הדין: "מדובר בהתפרצות זעם בריונית של הנאשמות שלא היה לה מקום. יש מקום לגנות התנהגות כה בוטה כלפי עובדי ציבור ועובדי מערכת הבריאות בפרט. מנגד, תסקיר שירות המבחן מעיד על אירוע חריג בחייהן. הסיכוי להישנות העבירות נמוך והן נעדרות עבר פלילי".

ד"ר הלר, הרופאה שהותקפה, סיפרה מיד לאחר האירוע האלים: "ניגשתי למחשב כדי לתת הוראה למתן תרופה. בשלב זה, בת המשפחה החלה להכות אותי בכל גופי ושרטה אותי. שתי התקופות קיללו וצעקו 'זה בגללך, לא טיפלת בסבתא'. הייתי בהלם. החולה קיבלה דווקא טיפול אדיב". ד"ר הלר סבלה לאחר האירוע מחבלות, מפצעי שפשוף, מכאבים ומשריטות.

בדיון לפני השופט אמרה נציגת פרקליטות המדינה, עו"ד לילך גולן, שביקשה להחמיר בעונש: "תקיפת צוותים רפואיים העומדים בחזית מתן השירות לאזרח היא מכת מדינה. יש לרשויות האכיפה ומערכת המשפט תפקיד מרכזי בהעברת מסר ערכי וחד משמעי בנושא".

עורך הדין של התוקפות, עידן שני ממשרד עו"ד ששי גז, אמר: "האירוע נבע מחוסר אונים. הנאשמות נעדרות עבר פלילי, נורמטיביות. שנייה לפני התקיפה הן הבינו שהטיפול הלקוי הביא למות הסבתא. בתחנת המשטרה, באותו הערב, הן בכו, התביישו במעשיהן ולקחו אחריות, שלחו זר פרחים ומכתב התנצלות לרופאה. הנכדה ציינה: "חשבתי שסבתא שלי נפטרה, אני מביעה חרטה. זה היה אירוע נקודתי. אני מאמינה שצוות רפואי צריך להיות מוגן במקום העבודה. אבל זה היה איבוד עשתונות של שניות".

נושאים קשורים:  אלימות בבתי החולים,  איכילוב,  ד"ר קארין הלר,  פסק דין,  חדשות,  מיון איכילוב
תגובות
אנונימי/ת
15.01.2020, 14:56

ואיך לישכה המשפטית ששולטת על הר''י, מגיבה על פסק דין מבייש כזה? מי מגן אלינו?

אנונימי/ת
15.01.2020, 19:34

זריקת נעל על שופטת = 3 שנים בפנים (עונש מקסימלי).

אנשי צוות רפואי- הגיע הזמן שתפנימו : אתם לבד !!!

כשמרביצים לכם תחזירו!

ההגנה הכי טובה היא התקפה!

אנונימי/ת
15.01.2020, 19:50

יותר מכך - הסנגור של התוקפות לפי הכתוב הוא ממשרדו של ששי גז!
כן ! אותו ששי גז שהצדיק את העונש חסר הפרופורציות בגין השלכת הנעל.

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3913374,00.html

שיא הצביעות!

15.01.2020, 19:46

עוד שופט-היא בכלל עברה את מבדקי השיפוט.
תחלס-להקים רשימה שחורה של אלימים שיקבלו שירות לא בבתי החולים הציבוריים

אנונימי/ת
15.01.2020, 19:55

אנשים לא תוקפים מתוך רוגע, ברור שבני משפחה נתונים במצבי דחק נוראיים, במערכת בריאות בקריסה בגלל תת תקצוב ותקינה. אבל פסק דין כזה נותן לגיטימציה לאלימות כלפי צוותים רפואיים, ללא כל הגנה. ממש מקומם. מותיר רק אפשרות של שביתה בכדי להעביר את המסר שאיננו מגלים סובלנות לאלימות. נראה שאף אחד אחר לא ישמור על הקו האדום הזה.

אנונימי/ת
15.01.2020, 23:18

פסק הדין הזה מעביר מסר ברור שמערכת המשפט מסרבת להגן על הרופאים והצוות הרפואי. נימוקי השופט להקלה בעונש שגויים. תסקיר שירות המבחן שהתוקפות הן דמויות נורמטיביות לא אמור להקל בעונשן. תקיפתן חמורה ואם נאפשר הקלה בעונש לכל דמות נורמטיבית, אנה אנו באים? העומס על המערכת הרפואית עומד להיות יותר גרוע ולא יותר טוב, ולפיכך יש לייצר מסר הרתעתי לכל אלה שעומדים לאבד את שיקול דעתם בהתיחסותם לרופאים. הרופאים עושים את המיטב שהם יכולים במערכת קורסת ויש להגן עליהם בכל האמצעים העומדים לרשותנו כחברה.

אנונימי/ת
16.01.2020, 14:09

נשים לגמרי נורמטיביות....
הן חשבו שהסבתא נפטרה וזו עילה מוצדקת להכות את הרופאה. הן מצטערות... בסוף הסבתא לא מתה...

אנונימי/ת
17.01.2020, 10:49

אז מה אתה מציע כעת לגבי הסבתא...

אנונימי/ת
16.01.2020, 15:02

שופט מנותק מהמציאות, שדם הקורבנות הבאים יהיה על ידיו.

אנונימי/ת
16.01.2020, 15:37

פסק דין בדיחה.
רופא צריך להסתובב בעבודתו צמוד ל M-16.

אנונימי/ת
16.01.2020, 19:06

בושה גדולה!!!!!! אכן, הצוותים הרפואיים חשופים והם לבד במערכה!!!!!

אכן סיפור רע שרק מוכיח כמה אנו חשופים וכמה חלק מהשופטים אינם חכמים, בלשון המעטה.
אבל לא צריך לבכות. צריך לעשות. הרופאה שהותקפה צריכה לפנות לתביעה אזרחית על אלימות. לא להסס ולא לוותר. התוקפנות הורשעו וניתן תוך 90 יום להגיש תביעה נגררת. על מה? על אלימות, על פגיעה גופנית, על חרדות,. לא לוותר. לפנות לעו"ד שמתעסק בנושא. אם אינך יודעת, אינך בטוחה, בררי אצל חבר, יכולה להתקשר אלי. אינני עו"ד אך אשמח לעזור. (0537749221)
והגיע הזמן שהמחלקה המשפטית של הר"י תקים שרות להגנה אזרחית על רופאים שנפגעו. מספיק להיות שקי אגרוף.