חדשות

היקף תחלואת השפעת עדיין נרחב - 820 מאושפזים רק השבוע

המספרים מעידים: מתחילת חודש אוקטובר ועד לשבת האחרונה דווחו למרכז הלאומי לבקרת מחלות 5,876 מאושפזים עם אימות מעבדתי לשפעת ועוד 4,472 מאושפזים עם RSV

עומס בחדרי המיון. צילום: אילוסטרציה

משרד הבריאות פרסם הבוקר (ה') סיכום שבועי של נגיף השפעת וה-RSV בישראל לשבוע שהסתיים בשבת (2 במרץ). על פי הדו"ח, היקף השפעת עדיין נרחב אך מסתמנת ירידה בתחלואה.

בהתייחסות לשיעור ההתחסנות נכתב כי על פי נתוני המרכז הלאומי לבקרת מחלות במשרד הבריאות, נכון ליום א' האחרון, חוסנו 15.3% מכלל מבוטחי קופות החולים בישראל.

על פי הנתונים, היקף התחלואה משפעת, שהחלה השנה באיחור משמעותי, עדיין נרחב, אך מסתמנת ירידה משיא התחלואה מלפני כשבועיים. עיקר הירידה חל בקהילה, עם ירידה של 20% בדגימות החיוביות לשפעת במרפאות המייצגות בקהילה בהשוואה לשבוע הקודם.

בדיון שנערך השבוע בוועדת הבריאות של הכנסת בנושא העומס בחדרי המיון בבתי החולים, דווח על עומס במחלקות הפנימיות ובחדרי המיון ועל אמבולנסים הממתינים מחוץ לבתי החולים במשך שעות בשל העדר יכולת לקלוט את החולים.

מתחילת חודש אוקטובר 2023 ועד לשבת האחרונה דווחו למרכז הלאומי לבקרת מחלות 5,876 מאושפזים עם אימות מעבדתי לשפעת, מתוכם 820 מאושפזים בשבוע האחרון. 68% מהמאומתים לשפעת בשבוע האחרון אושפזו במחלקות המטפלות במבוגרים, 23% אושפזו במחלקות ילדים ו-2.7% היו נשים בהריון ויולדות.

בדיקות מרפאות זקיף מראות כי מתוך 81 דגימות שנאספו בשבוע התשיעי נמצאו 30 (37%) דגימות חיוביות, כולן לשפעת מסוג A; חמש דגימות (6.2%) נמצאו חיוביות לנגיף RSV.

מתחילת חודש אוקטובר 2023 ועד ליום שבת, דווחו 4,472 מאושפזים עם אימות מעבדתי ל-RSV, מתוכם 126 מאושפזים בשבוע האחרון לעומת 192 בשבוע שעבר. מספר המאושפזים עם דגימות חיובית ל-RSV ירד משמעותית מאז שיא התחלואה שנצפה בתחילת חודש ינואר 2024.

נושאים קשורים:  שפעת,  RSV,  חדשות,  משרד הבריאות,  אשפוז
תגובות